Lectii crosetat in imagini 2 - "piciorusul mare"

Avem aici a doua lectie din seria lectiilor de crosetat in imagini, si anume cum se croseteaza un "piciorus mare" [engleza = "double crochet stitch", "dc" abreviat].

NOTA IMPORTANTA: Pe unele site-uri autohtone, cautand traduceri ale denumirilor din engleza in romana am gasit acelasi "piciorus mare" descris si ca "piciorus inalt" sau "piciorus dublu". Asa ca am verificat in cartile de crosetat pe care le am si nu am gasit inca nimic despre "piciorusul inalt", dar" piciorusul dublu" la noi imi reiese dupa descriere ca fiind corespondentul piciorusului "triple crochet" la americani ( se iau doua jeteuri pe iglita). E pacat ca se pun explicatii incorecte, fara o verificare prealabila doar de dragul de a atrage vizitatori.

Realizare "piciorus mare": "Se croseteaza trei ochiuri de lant * se ia un jeteu, se introduce croseta in urmatorul ochi al lantului de baza ( sau alt punct cerut de model), se ia un jeteu, se trage o bucla, se ia un jeteu care se trece prin primele 2 bucle aflate pe croseta, apoi se ia un jeteu care se trece prin urmatoarele (ultimele) 2 bucle aflate pe croseta*. Se repeta de la * la* introducand croseta in ochiul urmator. La sfarsitul fiecarui rand, inainte de intoarcerea lucrului, se croseteaza 3 ochiuri de lant ptr ca lucrul sa ramana drept (sa nu se stranga marginea crosetata), acestea formeaza de fapt primul piciorus al randului urmator." (Conform "303 Modele de crosetat si tricotat" de Doina Silvia Marian")







Va atept la lectia cu numarul 3": "cerculetul".
Din aceeasi serie:
Lectii crosetat in imagini 4: "piciorusul orb"
Lectii crosetat in imagini 5: "piciorusul mic"
Doua Maini Dibace va ureaza spor la crosetat si la invatat!


3 comentarii:

  1. buna ziua mia placut enorm pagina dumneavoastra e foarte interesant si destul de bine explicat,as vrea sa va rog daca aveti si daca puteti sa puneti schema unei rochite,am o fetita de 8 luni si as vrea ca primul lucru pe care il voi face sa fie pentru ea,multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Alina, te-as ajuta cu cea mai mare placere, dar sunt un antitalent la crosetat haine de orice fel, si de a interpreta sceme de haine sau tipare. Iti pot recomanda forumul "lucru de mana" unde sunt multe doamne si domnisoare care te pot ajuta cu scheme si explicatii mai detaliate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Interesant cursul dumneavoastra...eu am invatat sa tin crosetul in mana pe net,am o sugestie....postati in lectie si o poza cu simbolul punctului respectiv....astfel se poate cauta o corespondenta intre simbol si diverse scheme....felicitari pentru timpul dedicat ....Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails